"הסיכויים הם לטובת אלו שהתכוננו..."

-לואי פסטר

מה אומרים עלינו?

"זכיתי בחברה מקצועית ויחס אדיב ונעים לכל אורך הבניה, הן מבעל החברה עמי בוארון והן מהפועלים. לא היתה בעיה ולו הקטנה שהעליתי שלא טופלה ותוקנה על הצד הטוב ביותר ולשביעות רצוני המלאה…"

"אני ממליץ בחום על החברה ומזמין את כל מי שמעוניין, לראות את התוצר – בית חלומותינו"

"הייתי שבע רצון מהגישה החיובית… האווירה החיובית ורמת הביצוע"

"טובים מאוד לכל אורך העבודה וגם התוצאות- טובות מאוד"

"מכל האנשים והחברות שעבדו כאן, חלק זה של העבודה היה משביע רצון בצורה יוצאת דופן… גם ביחס האישי והאכפתיות וגם בתוצאה הסופית."

"מהלך העבודה והתוצאה היו משביעי רצון. התנהלות העבודה העמידה בלוח הזמנים והתוצאה הסופית היו מעל ומעבר למצופה…"

"לאורך כל הדרך עבודת הבניה הייתה מקצועית ביותר, יסודית, רצינית, מהירה, באיכות מעולה ותוך הקפדה על הפרטים הקטנים והגדולים כאחד…"

"החשוב מכל – העבודה עם עמי אלי ניסים וכל הפועלים ומנהלי העבודה הייתה מאד נעימה במישור האנושי, כל משוב בקשה או רצון לתקן או לשנות נענו תמיד בחיוך ובצורה עניינית ונעימה, עמי איש אופטימי אמין ישר מוסרי וכך גם כל הצוות שלו, הרגשנו שיש רצון אמיתי לבנות לנו בית איכותי, לצד רצון ליהנות מהעבודה, כמה נדיר בענף הבניה בו פוגשים כל כך הרבה אנשי מקצוע שמונעים מטובת חשבון הבנק שלהם ותו לא…

בקיצור אתם אנשים מקצועיים ביותר ומבחינה אנושית פנינה נדירה. תודה גדולה תמיד נזכור אתכם בהערכה עמוקה"

" עם תום עבודות הבניה ולאחר שראיתי שהעבודה בוצעה באופן מקצועי ויפה נותר לי רק להצטער שלא הכרתי את עמי (יסודות הבנייה) זמן רב קודם…"

"יחס הקבלן והעובדים לבניית המבנה היה מקצועי והדבר גרם לי שקט נפשי ושביעות רצון מלאה. העבודה באתר בוצעה באיכות ובאופן יסודי לשביעות רצוני המלאה"

" מדובר בחברה רצינית ומקצועית מאד. החברה שמה דגש על יחס אישי והיענות מיידית לצרכי הלקוח. עמי ניחן באישיות יוצאת דופן, מלא סבלנות ורצון לרצות את הלקוח. כמו כן, החברה עמדה בלוחות הזמנים שסוכמו מראש. הייתי מאד שבעת רצון."

"תחושת בטחון במר בוארון לאורך כל הפרוייקט. אני מאחל לכל בוני הבתים בישראל קבלן אמין, ישר, מקצוען ונעים הליכות כעמי בוארון."

"העבודה הייתה ברמה גבוהה מאוד"

"רמת הביצוע וניהול הבניה היו מהגבוהות בענף…"

"העבודה הייתה משביעה רצון, כמהנדס בניין… עבודה יסודית למדי"

"ביצוע טוב, תוך הקפדה על התוכניות בנושא איכות חומרים והעבודה לרבות דיוק והצמדות לתכנון"

"חברה אמינה, דור שני בענף הבניה עם רמת איכות ומקצועיות ברמות הגבוהות בארץ"

"בפרויקט אנשים נעימים ומסבירי פנים עם דרך ארץ"

"העבודה הייתה אחראית, מאורגנת כהלכה ויסודית. אנשים מקסימים"

" הייתי יותר משבע רצון. הניצוח של עמי על העבודה היה רגוע והפועלים בזכות זה היו גם רגועים ועשו עבודה בנאמנות. עד היום אני ממליץ על עמי כקבלן מעולה."

"העבודה היתה מאוד מקצועית ובסוף כל יום עבודה חשתי מסופק כי הדברים נעשו לשביעות רצוני המלאה במהירות ובמקצועיות. נהנתי להמליץ לאנשים נוספים על החברה כי ידעתי שהם יבצעו את עבודתם על הצד הטוב ביותר. איכות העבודה היתה מספקת ביותר. ההרגשה היתה שלא חוסכים בחומרים טובים – כמו כן הקבוצה היתה מאוד מסורה לתת עבודה טובה. יסודית ומהירה."

"חברה מקצועית אמינה עם עובדים מדהימים. היה לי ביטחון מלא בקבלן ובעובדים. מאוד שבע רצון, עבודה יסודית ומקצועית מאוד"

"אני מאוד מרוצה מהתנהלות החברה ובמיוחד ממנהלה ומהאישיות שלו."

"עבודה איכותית ,תוך עמידה בזמנים. חברת יסודות הבניה הינה חברה אכותית מהשורה הראשונה בארץ, עמי בוארון בעל יחסי אנוש מעולים, אדם שניתן לסמוך עליו, צוות העובדים מקצועי אמין ומוכשר. ממליץ בכל פה"

"העבודה התבצעה באופן מאד מקצועי, באווירה מאד נעימה. עמי מבין את התוכניות לעומק, מכיר ומבין את כל שלבי העבודה בבניין, כאדריכלית יכולתי להתייעץ עם עמי בכל שאלה ודבר, בכל נושא שעלה קיבלתי תשובה יסודית ואדיבה.."

"הניסיון הרב שעמי מביא עימו ניכר מאד בשטח, במקצועיות ,באמינות ובאדיבות. עמי משרה אווירה רגועה ובטוחה, הוא יודע מה הוא עושה, נדיר בנוף הבנייה הישראלי, ממליצה בחום לעבוד עם עמי"

"שרות מצויין ומקצועי , ממליץ בחום. עבודה יסודית ומדוייקת בהתאם לתכניות הקונסטרוקציה"

"חברה טובה אמינה ומאוד איכפתית כלפי המשפחה שעומדת לגור בבית הספציפי שבונים לה, עמי בוארון הראה איכפתיות ודאגה גם כלפי נושאים שלא היו אמורים להיות תחת חסותו. היה חשוב לו שהכול יצא מושלם.   היה יסודי באופן מספק מעל ומעבר למצופה… הקבלן הוכיח שאין צורך במפקח בנייה כשלוקחים קבלן אמין שיודע את העבודה"

"אם הייתי בונה עוד בית לא היה לי ספק שאבחר שוב ביסודות הבנייה…"

"ניתן היה לראות השקעה בעיקר בפרטים הקטנים. לא היה ויתור על הסטנדרטים בבנייה…"

"השיח ביני לבין הקבלן היה מעולה ופורה. איש שיח חיובי שיודע לקבל ביקורת ולתקן אם נדרש. ולא נדרש הרבה"

"הקשר הבין אישי והיחס שחברתכם העניקה במהלך בניית הבית היתה מעבר למצופה…"

"איכות ביצוע העבודה היתה לשביעות רצוני, ההקשבה והחשיבה מעבר למצופה…"

"חברתכם הינה חברה טובה מאוד אשר רואה בעדיפות עליונה את הלקוח, המלצתי למספר חברים להיעזר בשירותכם בביצוע בניית ביתם. תודה רבה.."

"במהלך העבודה היה חשוב לחברה לוודא שהעבודה לשביעות רצוני… שבע רצון משיתוף הפעולה"

"ההחלטה הכי נכונה שעשינו בפרויקט הבניה היתה העבודה עם עמי והצוות. אנחנו מאוד מרוצים וממליצים… הצוות היה זמין ומקצועי. ענה לכל שאלה ופתר בעיות בזמן אמת…"

" איכות העבודה הייתה בהחלט יסודית – גם בפרספקטיבה של שנתיים ממועד סיום הבנייה…"

"חברה רצינית ומקצועית. נותנת תחושת בטחון ולקיחת אחריות. מאתגרת את המוניטין שיצא לבעלי המקצוע בתחום…  בהחלט שבע רצון. צוות העובדים שידר מקצועיות ונחמדות. הקבלן היה קשוב כל העת למשוב ונתן תחושה של לקיחת אחריות ומקצועיות. התקשורת הייתה פתוחה וכנה…"

השוואה כספית ואיכותית בין פרויקט מבוקר במערכת איכות לפרויקט שאינו מבוקר

מחקרים בארץ ובעולם מלמדים אותנו שהעלויות המקושרות לליקויי הבנייה הן בסדר גודל של 10% – 15% מעלות הפרויקט עבור בנייה רוויה, כלומר בנייני דירות. בבנייה הפרטית המצב חמור בהרבה.

על מנת להמחיש בצורה טובה יותר את המשמעות של ליקויי בנייה על בעלי הבית אציג תחילה טבלה ובה רשימת ליקויי בנייה שאותרו בפרויקט בנייה. ליקויים אלו מקורם במחקר שבוצע ע"י הטכניון.

לאחר מכן אסביר כיצד יכולנו למנוע את אותם ליקויים ומה המשמעות הכספית והאיכותית שיש לכך על המבנה.

טבלה מספר 1, רשימת ליקויים שאותרו בפרויקט בנייה. קטע מדגמי מתוך מחקר שבוצע ע"י הטכניון 'אפיון ליקוי בניה לפי גורמים שורשיים'.

מה יכולנו להשיג אילו תהליכי העבודה שלנו כללו מערכת בקרת איכות ומיפוי מפורט של נקודות בקרת איכות לאורך שלבי הפרויקט?

דוגמה מספר 1

  • מתי היינו מאתרים את הליקוי?

    בתהליך בקרת האיכות, בשלב בדיקת טפסנות קירות חלק א' מייד לאחר סימונם.

  • למה היינו מזהים זאת מוקדם יותר?

    מיפוי הבדיקות מותאם לשלבי הבנייה ומטרתו למנוע עבודה חוזרת או עבודה כפולה, מכאן גם הסיבה ליישום הביקורת בסמוך לביצוע העבודות ולא לאחר שאלו בוצעו במלואן.

  • מה המשמעות מבחינת איכות?

    היינו מונעים מצב בו הקיר מעוות או עקום.

  • מה המשמעות מבחינה כספית?

    היינו מונעים מצב מעיק הקשור לרמת הגימור והמראה. לי אישית זה מאוד מפריע לראות קיר עקום, מעוות וחסר סימטריות. לרוב לא מתקנים דברים כאלו בשלבי הגמר והם הופכים לעובדה קיימת וחלק בלתי נפרד מחיינו. במידה ומתקנים זה יכול לפגוע איכותית באלמנטים שונים במבנה.

    במידה וכן מתקנים אזי ברור שהיינו חוסכים את העלות הכספית של תיקון חוזר וכלל השלכותיה.

דוגמה מספר 2

  • מתי היינו מאתרים את הליקוי?

    את הליקוי היינו מזהים בשלב מוקדם מאוד, מיד עם התרחשותו בשלב סימון מחיצות.

  • למה היינו מזהים זאת מוקדם יותר?

    בתכנון שלבי הבנייה ישנן נקודות קריטיות המקבלות עדיפות עליונה ברמת בקרת האיכות. סימון מחיצות או סימון טפסנות מבוקרים ומתועדים תוך כדי ביצועם על מנת למנוע מצב בו נבנה קיר או בוצעה יציקת קיר במקום שגוי.

  • מה המשמעות מבחינת איכות?

    היינו מונעים מצב של אי התאמה תכנונית מבחינת מיקום הקיר. במקרה הזה אין בעיה המשפיעה על איכות או טיב הקיר אלא על אי התאמתו לתוכניות העבודה ולתכנון מערכי הריהוט במבנה.

    כמובן שזה מאוד מתסכל לזהות לאחר האכלוס או בשלבי הגמר הסופיים שקירות מסוימים לא במקומם.

  • מה המשמעות מבחינה כספית?

    היינו מונעים את הריסת הקיר, הריסת שטחים מרוצפים ועבודת ניקיון. כמו כן היינו מונעים את העלות של עבודה חוזרת ומיותרת במקרה הזה, בניית הקיר מחדש.

דוגמה מספר 3

  • מתי היינו מאתרים את הליקוי?

    היינו יכולים למנוע ליקוי זה בשתי נקודות זמן שונות 1)עת סימון נקודות החשמל במבנה. 2)בשלב בדיקת התאמת הנקודות לתוכנית מייד בסיומן.

  • למה היינו מזהים זאת מוקדם יותר?

    תוכנית הבקרה פועלת כרובד נוסף על פני פעולות המבוצעות בפרויקט. סימון והכנה של נקודות חשמל הן שתי פעולות שונות המחייבות בדיקה ותיעוד.

  • מה המשמעות מבחינת איכות?

    מבחינת איכות יש כאן מספר משמעויות, יכול להיות שבעקבות הטעות במיקום לא ניתן ליישום גוף תאורה ספציפי או שזה לא יתאים מבחינת העיצוב. עניין נוסף יכול להיות קשור לסימטריה ומראית עין. כמובן שישנם תרחישים נוספים אבל לא נכנס אליהם.

  • מה המשמעות מבחינה כספית?

    מבחינה כספית היינו מונעים הוצאות רבות. לתקן את הליקוי זה אומר שיש לבצע עבודה חוזרת וזה כולל חציבה, ניקיון, פינוי, העברת צנרת, עבודות טייח, עבודות צבע וכדומה. תיקון כזה יפגע מאוד באיכות חייהם של הדיירים בבית, עבודות חציבה, ניקיון וכדומה הן לא עניין נעים לא בהיבטי לכלוך, רעש או פרטיות.

כמות הליקויים יכולה לגדול יום אחר יום מבלי שנדע זאת

כפי שראינו ישנה בעיה וזו בעיה חמורה.

פרויקט בנייה חשוף לתקלות וטעויות אשר ילכו וייערמו מבלי שיקבלו פתרונות נכונים, איכותיים ומהירים.

כפי שכבר ציינתי קודם, מחקרים מראים כי מעל 20% מליקויי הבנייה מתגלים ע"י בעלי הבית לאחר האכלוס. בבנייה הפרטית נתון זה יהיה גבוה יותר.

על מנת למנוע ליקוי בנייה ולשמר רמה אחידה של איכות יש צורך ביישום מנגנון ביקרות איכות כפי שציינתי פעמים רבות.

אנחנו מיישמים מנגנון כזה באמצעות מערכת ייחודית שפתחנו, זו מערכת שקופה לחלוטין המאפשרת לבונה לראות ולהבין מהו המצב הבריאותי של הפרויקט שלו בכל זמן נתון יחד עם תצוגת פרמטרים ומדדים חשובים. מכאן גם נובעת האחריות הכפולה שאנחנו מעניקים.

"איכות לעולם אינה במקרה; זו תמיד התוצאה של כוונה גבוהה, מאמץ כנה, כיוון אינטליגנטי וביצוע מיומן; הוא מייצג את הבחירה הנבונה של חלופות רבות." —- William A Foster

תפריט ניווט