"...תהיה אמת מידה של איכות. יש אנשים שלא רגילים לסביבה שבה מצוינות מתבקשת..."

- סטיב ג'ובס

מה אומרים עלינו?

"זכיתי בחברה מקצועית ויחס אדיב ונעים לכל אורך הבניה, הן מבעל החברה עמי בוארון והן מהפועלים. לא היתה בעיה ולו הקטנה שהעליתי שלא טופלה ותוקנה על הצד הטוב ביותר ולשביעות רצוני המלאה…"

"אני ממליץ בחום על החברה ומזמין את כל מי שמעוניין, לראות את התוצר – בית חלומותינו"

"הייתי שבע רצון מהגישה החיובית… האווירה החיובית ורמת הביצוע"

"טובים מאוד לכל אורך העבודה וגם התוצאות- טובות מאוד"

"מכל האנשים והחברות שעבדו כאן, חלק זה של העבודה היה משביע רצון בצורה יוצאת דופן… גם ביחס האישי והאכפתיות וגם בתוצאה הסופית."

"מהלך העבודה והתוצאה היו משביעי רצון. התנהלות העבודה העמידה בלוח הזמנים והתוצאה הסופית היו מעל ומעבר למצופה…"

"לאורך כל הדרך עבודת הבניה הייתה מקצועית ביותר, יסודית, רצינית, מהירה, באיכות מעולה ותוך הקפדה על הפרטים הקטנים והגדולים כאחד…"

"החשוב מכל – העבודה עם עמי אלי ניסים וכל הפועלים ומנהלי העבודה הייתה מאד נעימה במישור האנושי, כל משוב בקשה או רצון לתקן או לשנות נענו תמיד בחיוך ובצורה עניינית ונעימה, עמי איש אופטימי אמין ישר מוסרי וכך גם כל הצוות שלו, הרגשנו שיש רצון אמיתי לבנות לנו בית איכותי, לצד רצון ליהנות מהעבודה, כמה נדיר בענף הבניה בו פוגשים כל כך הרבה אנשי מקצוע שמונעים מטובת חשבון הבנק שלהם ותו לא…

בקיצור אתם אנשים מקצועיים ביותר ומבחינה אנושית פנינה נדירה. תודה גדולה תמיד נזכור אתכם בהערכה עמוקה"

" עם תום עבודות הבניה ולאחר שראיתי שהעבודה בוצעה באופן מקצועי ויפה נותר לי רק להצטער שלא הכרתי את עמי (יסודות הבנייה) זמן רב קודם…"

"יחס הקבלן והעובדים לבניית המבנה היה מקצועי והדבר גרם לי שקט נפשי ושביעות רצון מלאה. העבודה באתר בוצעה באיכות ובאופן יסודי לשביעות רצוני המלאה"

" מדובר בחברה רצינית ומקצועית מאד. החברה שמה דגש על יחס אישי והיענות מיידית לצרכי הלקוח. עמי ניחן באישיות יוצאת דופן, מלא סבלנות ורצון לרצות את הלקוח. כמו כן, החברה עמדה בלוחות הזמנים שסוכמו מראש. הייתי מאד שבעת רצון."

"תחושת בטחון במר בוארון לאורך כל הפרוייקט. אני מאחל לכל בוני הבתים בישראל קבלן אמין, ישר, מקצוען ונעים הליכות כעמי בוארון."

"העבודה הייתה ברמה גבוהה מאוד"

"רמת הביצוע וניהול הבניה היו מהגבוהות בענף…"

"העבודה הייתה משביעה רצון, כמהנדס בניין… עבודה יסודית למדי"

"ביצוע טוב, תוך הקפדה על התוכניות בנושא איכות חומרים והעבודה לרבות דיוק והצמדות לתכנון"

"חברה אמינה, דור שני בענף הבניה עם רמת איכות ומקצועיות ברמות הגבוהות בארץ"

"בפרויקט אנשים נעימים ומסבירי פנים עם דרך ארץ"

"העבודה הייתה אחראית, מאורגנת כהלכה ויסודית. אנשים מקסימים"

" הייתי יותר משבע רצון. הניצוח של עמי על העבודה היה רגוע והפועלים בזכות זה היו גם רגועים ועשו עבודה בנאמנות. עד היום אני ממליץ על עמי כקבלן מעולה."

"העבודה היתה מאוד מקצועית ובסוף כל יום עבודה חשתי מסופק כי הדברים נעשו לשביעות רצוני המלאה במהירות ובמקצועיות. נהנתי להמליץ לאנשים נוספים על החברה כי ידעתי שהם יבצעו את עבודתם על הצד הטוב ביותר. איכות העבודה היתה מספקת ביותר. ההרגשה היתה שלא חוסכים בחומרים טובים – כמו כן הקבוצה היתה מאוד מסורה לתת עבודה טובה. יסודית ומהירה."

"חברה מקצועית אמינה עם עובדים מדהימים. היה לי ביטחון מלא בקבלן ובעובדים. מאוד שבע רצון, עבודה יסודית ומקצועית מאוד"

"אני מאוד מרוצה מהתנהלות החברה ובמיוחד ממנהלה ומהאישיות שלו."

"עבודה איכותית ,תוך עמידה בזמנים. חברת יסודות הבניה הינה חברה אכותית מהשורה הראשונה בארץ, עמי בוארון בעל יחסי אנוש מעולים, אדם שניתן לסמוך עליו, צוות העובדים מקצועי אמין ומוכשר. ממליץ בכל פה"

"העבודה התבצעה באופן מאד מקצועי, באווירה מאד נעימה. עמי מבין את התוכניות לעומק, מכיר ומבין את כל שלבי העבודה בבניין, כאדריכלית יכולתי להתייעץ עם עמי בכל שאלה ודבר, בכל נושא שעלה קיבלתי תשובה יסודית ואדיבה.."

"הניסיון הרב שעמי מביא עימו ניכר מאד בשטח, במקצועיות ,באמינות ובאדיבות. עמי משרה אווירה רגועה ובטוחה, הוא יודע מה הוא עושה, נדיר בנוף הבנייה הישראלי, ממליצה בחום לעבוד עם עמי"

"שרות מצויין ומקצועי , ממליץ בחום. עבודה יסודית ומדוייקת בהתאם לתכניות הקונסטרוקציה"

"חברה טובה אמינה ומאוד איכפתית כלפי המשפחה שעומדת לגור בבית הספציפי שבונים לה, עמי בוארון הראה איכפתיות ודאגה גם כלפי נושאים שלא היו אמורים להיות תחת חסותו. היה חשוב לו שהכול יצא מושלם.   היה יסודי באופן מספק מעל ומעבר למצופה… הקבלן הוכיח שאין צורך במפקח בנייה כשלוקחים קבלן אמין שיודע את העבודה"

"אם הייתי בונה עוד בית לא היה לי ספק שאבחר שוב ביסודות הבנייה…"

"ניתן היה לראות השקעה בעיקר בפרטים הקטנים. לא היה ויתור על הסטנדרטים בבנייה…"

"השיח ביני לבין הקבלן היה מעולה ופורה. איש שיח חיובי שיודע לקבל ביקורת ולתקן אם נדרש. ולא נדרש הרבה"

"הקשר הבין אישי והיחס שחברתכם העניקה במהלך בניית הבית היתה מעבר למצופה…"

"איכות ביצוע העבודה היתה לשביעות רצוני, ההקשבה והחשיבה מעבר למצופה…"

"חברתכם הינה חברה טובה מאוד אשר רואה בעדיפות עליונה את הלקוח, המלצתי למספר חברים להיעזר בשירותכם בביצוע בניית ביתם. תודה רבה.."

"במהלך העבודה היה חשוב לחברה לוודא שהעבודה לשביעות רצוני… שבע רצון משיתוף הפעולה"

"ההחלטה הכי נכונה שעשינו בפרויקט הבניה היתה העבודה עם עמי והצוות. אנחנו מאוד מרוצים וממליצים… הצוות היה זמין ומקצועי. ענה לכל שאלה ופתר בעיות בזמן אמת…"

" איכות העבודה הייתה בהחלט יסודית – גם בפרספקטיבה של שנתיים ממועד סיום הבנייה…"

"חברה רצינית ומקצועית. נותנת תחושת בטחון ולקיחת אחריות. מאתגרת את המוניטין שיצא לבעלי המקצוע בתחום…  בהחלט שבע רצון. צוות העובדים שידר מקצועיות ונחמדות. הקבלן היה קשוב כל העת למשוב ונתן תחושה של לקיחת אחריות ומקצועיות. התקשורת הייתה פתוחה וכנה…"

איך לארגן נכון את שלבי הבנייה בלוח הפעילויות?

לכל פרויקט בניה פרטי יש מספר שלבים ידועים, ברורים ומסודרים בסדר כרונולוגי.
שלב התכנון

השלב הראשון הוא שלב תכנון הבית, שלב הנמשך מספר חודשים ומעורבים בו אדריכל הפרויקט, לעיתים מעצב הפנים, מהנדס הפרויקט (קונסטרוקטור), היועצים השונים (קרקע, חשמל, אינסטלציה, איטום ועוד) והבונה עצמו.
בשלב זה עמלים המעורבים על מלאכת תכנון הבית והתוצר הסופי של שלב זה הוא תוכניות הגשה לוועדה לתכנון ובניה.

שלב הנעת הפרויקט

השלב השני בתהליך הבניה הוא שלב הנעת הפרויקט, שלב זה מתחיל עם הגשת התוכניות לוועדה לתכנון ובניה ומסתיים עם העלייה לקרקע (תחילת הבניה).
שלב ההנעה הוא שלב עמוס מאד ובו מתרחשות פעילויות רבות. לחלקן תלות בפעילויות באחרות ולחלקן לא.
בשלב זה המתכננים יעבדו על תוכניות העבודה. אלו התוכניות המפורטת בהן קיימות הנחיות למבצעים ומידע חשוב לשלב הביצוע, במקביל יבוצעו משימות כגון; תיאום תוכניות, בניית מפרט טכני מפורט, הכנת חומרי מכרז וכדומה.

שלב הביצוע

עם סיום שלב זה, מוכן הפרויקט לשלב הביצוע. בשלב הביצוע גם כן מתרחשות פעילויות רבות. במקביל לבניה עצמה, הבונה מתחיל לבצע את תהליכי רכש החומרים, מנהל מכרזי קבלנים לקבלני הביצוע הבאים (לשלבי הגמר) , מבקר בשטח, נפגש עם המתכננים לצורך עדכונים, חשיבה, החלטות ועוד.

שלב הביצוע הוא השלב הארוך ביותר מבין שלושת השלבים.

וידאו קצר- איך מאורגן לוח הפעילויות והזמנים בפרויקט בנייה

עד כמה לוח הפעילויות צריך להיות מפורט כבר בשלב הראשוני, שלב התכנון?

לוח הפעילויות מעצם היותו לוח מאד מפורט, עמוס בתלויות בו מתנהל תהליך כרונולוגי הנמשך בין שנה לשנתיים, יכול להיות מלא ומפורט כבר מרגע הפרויקט הראשון אך חשוב לזכור שפרויקט בניה הוא פרויקט דינאמי וככל שהפרויקט מתקדם, הוא יכיל בתוכו שינויים ועדכונים.


היכולת לנהל לוח פעילויות מפורט ומדויק לכל הפרויקט (ללא שינויים ועדכונים) מתחילתו עד סופו כבר בשלב המקדמי כמעט לא קיימת. הלוח הוא לוח פרוגרסיבי, ככל שהפרויקט מתקדם, הלוח מתעדכן ומתווספים לו פרטים נוספים.


אופן העבודה האופטימאלי הוא כזה שבו לוח הפעילויות יהיה מלא מתחילת הפרויקט ואולם בתחילת כל שלב הוא יתעדכן וישתפר לקראת השלב הבא.

בשלב התכנון, מוטב שהלוח יהיה מעודכן ומדויק לשלב התכנון. בשלב התכנון פחות מעניין את הבונה איך ייראה שלב הביצוע ועליו להתרכז בשלב התכנון החשוב והעמוס.

מהי השפעת רמת הפירוט של לוח הפעילויות על זמני הפרויקט?

לו היו לי שמונה שעות לגדוע עץ, הייתי משקיע שש מהן בהשחזת הגרזן

-אברהם לינקולן


בעשור האחרון חל שינוי מהותי בדרך התפיסה של חברות וארגונים את שיטות ניהול הפרויקטים. אם בעבר נהגו לצאת לביצוע מהר ככל האפשר ותוך כדי תנועה להקים את לוחות הפרויקט, הרי שבעשור האחרון השתנתה המגמה מקצה לקצה.


היום יותר מתמיד, ברור שזמן תכנון ארוך, מבטיח זמן ביצוע קצר. היות ובדרך כלל זמן התכנון הוא זול וזמן הביצוע יקר, הרי שמוטב לתכנן את הפרויקט באופן מלא ומדויק ולא להחסיר בו שום פרט ולצאת לשלב הביצוע רק כשהפרויקט מתוכנן, ברור ומדויק.


ככל שלוח הפעילויות מלא יותר, מדויק יותר וספציפי יותר לפרויקט המסוים. כך שלב הביצוע יהיה קצר יותר, איכותי יותר ויכיל כמות בעיות קטנה לאין שיעור מפרויקטים בהם לוח הפעילויות לא קיים או לא מלא.


אם לא די בכך, הרי שללוח הפעילויות השפעה על מכלול האספקטים של הפרויקט, זמנים, תקציב, תלויות, חומרים ולמעשה הוא חולש ומשפיע על כל פרט ופרט בפרויקט ולכן אין מקום ללוח פעילויות לוקה בחסר.

בפרויקט בניה של בית פרטי טיפוסי מעורבים למעלה מ- 70 גורמים (מתכננים, יועצים, קבלנים, בעלי מקצוע, ספקים, רשויות ועוד). כל אלה צריכים לעבוד בסנכרון מלא תוך הבנת התלות של כל אחד מהם באחרים.


ניהול של כל מערך הפעילויות בלוח אחד מרוכז ומלא יבטיח סדר בפרויקט וכן יקצר את זמני הפרויקט שכן אם לא יבוצע לוח פעילויות מפורט מראש, תכנון הפרויקט יתבצע תוך כדי שלב הביצוע ואז יהיו עיכובים רבים בשל חוסר מוכנות של בעלי המקצוע בעיתוי בו הם אמורים להיכנס לעבודה וכך למעשה ייגרר הפרויקט מעבר לזמן הנומינלי הדרוש לו.

בתרשים הבא מופיעים פרמטרים נבחרים יחד עם תאור התועלת שבתרומתם לתכנון וניהול הפרויקט
#נושאתועלת
1ניהול מידעפרויקט בנייה אוגר מידע רב המחולק לנושאים רבים ומגוונים.

ניהול ושליפת המידע באופן נכון יתרום רבות לחיסכון בזמנים ושיפור היעילות בפרויקט, הקצאות גישה לפי תחומים, ניהול מעקב גרסאות וכדומה.

2תכנון פעילויותתכנון פעילויות רבות ומגוונות, תלויות ובלתי תלויות, ניהול מעקב וסטאטוסים אחר התקדמותן וכדומה.
3תכנון משאביםתכנון מרוכז של כל המשאבים הנדרשים לפרויקט כגון; עובדים, נותני שירות, ספקים, קבלני משנה וכדומה. ניהול המשאבים ברמה האופרטיבית, שיוכם למשימות הרלוונטיות וכדומה.
4תכנון רכשלאורך חיי הפרויקט ישנן מספר רב של נקודות רכש. תכנון תהליך הרכש מראש יגדיל משמעותית את יכולת החיסכון בפרויקט.
5ניהול רכשבשלב התכנון נלקח בחשבון מועד הזמן האופטימאלי לצאת למכרזי רכש, התזמון מאוד חשוב כמו גם ניהול תהליך הרכש עצמו והמסמכים הנלווים לו.
6אינטגרציה בין פעילויותתכנון תרשים הפעילויות משפר את יכולת התאום בין העבודות השונות, עוזר לנהל זאת ברמה האופרטיבית ולנהל מעקב ובקרה.
7שילוב פעילויות מקבילותאחת התועלות המשמעותיות היא היכולת לזהות נקודות מהותיות לקיצור זמני הפרויקט בייחוד ע"י ניהול פעילויות מקבילות.
8שיפור יעילות ואיכות העבודההקצאת וזמינות משאבים לאורך הפרויקט עבור גורמי התכנון, בעלי המקצוע וכדומה יוסיפו רבות ליעילות העבודה. שמירה על רמת עדכון ושקיפות גלובלית עבור כל הנוטלים חלק במלאכת הבנייה תשפר משמעותית את יעילות ואיכות הפרויקט.

250 חברות בנייה השתתפו במחקר לזיהוי הבעיות בניהול פרויקטי בנייה

מחקר שבוצע בבריטניה, בירמינגהם, ע"י אוניברסיטת אסטון מערכות הנדסה ניהול ומדע יישומי; חקר את הבעיות העיקריות בניהול פרויקטי בנייה והשפעתם הכלכלית. במחקר השתתפו 250 חברות בנייה.
להלן חלק תמציתי מההמלצות שהוצגו כאמצעי לשיפור התכנון והבקרה בפרויקט בנייה:

1- יצירת תוכנית לוח פעילויות וזמנים עבור הפרויקט.
2- וודא באופן יסודי שזמני העבודה ריאליים.
3- הגדר אבני דרך לתוכנית העבודה.
4- צור מכניזם להמחשת נתיב קריטי או תרחישים בעלי סיכון.
5- הקפד לכלול מכניזם על מנת ליידע את המשמעויות של עבודות תלויות ועבודות שמתעכבות.
6- שלב אנשי מקצוע לאורך שלבי התכנון לצורך שילוב עצתם.
7- אמץ גישה הוליסטית בשלב יצירת תוכנית העבודה.
8- וודא מסמכי מכרז מפורטים ותקינים.
9- הקפד לבדוק בכל עת שתקציב הפרויקט נכון והגיוני.
10- צור תוכניות ומסמכי פרויקט מפורטים וברורים.
11- בנה לוח מדדים ותוכניית דוחות לפרויקט.

המלצות נוספות בנושא בקרה ושליטה

1- וודא כי ישנו מכניזם למעקב ובקרה על בסיס שבועי / חודשי
2- מדוד את קצב התקדמות הפרויקט במקביל לנתיב קריטי
3- עקוב ונהל את תוכניות ומסמכי הפרויקט
4- הקפד למדוד התקדמות למול אבני הדרך

 להלן קישור למחקר המקורי:

Y. Olawale, M. Sun, 2014. Construction project control in the UK: Current practice,
existing problems and recommendations for future improvement, Int. J. Proj. Manag. Vol
33, Issue 3, 623–637
http://dx.doi.org/10.1016/j.ijproman.2014.10.003

מהי השפעת רמת הפירוט של לוח הפעילויות על החיסכון הכספי האפשרי בפרויקט?

על מנת להבין היטב את השפעת רמת הפירוט של לוח הפעילויות על החיסכון הכספי האפשרי בפרויקט, יש להבין תחילה שההוצאות הכספיות בפרויקט מתחלקות לשתי קבוצות, הוצאות ישירות והוצאות עקיפות.


הוצאות ישירות הן הוצאות כגון תשלום שכר עבודה לבעלי המקצוע, רכש חומרים, צילום תוכניות הבניה וכו.


לעומתן ההוצאות העקיפות הן הוצאות הנגרמות כתוצאה מקיומו של הפרויקט אך אינן משולמות לגורמים המעורבים בפרויקט, למשל מגורים בשכירות בזמן הבניה, עלות הדלק הנצרך בנסיעות לאתר הבניה וחזרה ממנו, עלות החשמל שצורך הפרויקט בשלב הביצוע ועוד.


רבות מההוצאות (גם הישירות וגם העקיפות) הן הוצאות מתמשכות ולא חד פעמיות ועל כן מושפעות במישרין ממשך הפרויקט כולו וממשך שלב הביצוע בפרט.


תכנון מדוקדק של הפעילויות בפרויקט יגרום לכך שיותר פעילויות יתבצעו בזמן ובנוסף פעילויות רבות יוכלו להתבצע במקביל ולא אחת אחרי השנייה, דבר שיביא לקיצור שלב הביצוע ולחסכון כספי משמעותי.


מעבר לחסכון זה, חסכון כספי ניכר טמון גם בעובדה שהבונה יתוודע להוצאות הפרויקט בשלב מוקדם של הפרויקט ויעמוד לרשותו זמן רב יותר להיערך להוצאות, לבצע השוואות מחירים, לחפש פריטים אלטרנטיביים לאלו הקיימים בלוח התקציב ובכלל יוכל להשקיע מחשבה רבה יותר באשר לאילו פעולות עליו לנקוט כדי לצמצם עלויות.

בתרשים הבא מופיעים הפרמטרים העיקריים שתורמים לחיסכון בעלויות הפרויקט:
#נושאתועלת
1קיצור זמניםתכנון נכון ויעיל של הפרויקט יכול לתרום לקיצור זמני הפרויקט במספר חודשים.
2תכנון רכשתכנון ותזמון רכש באופן מדוקדק במרבית המקרים יוביל ליתרון משמעותי ביכולת לחסוך בעלויות הפרויקט.
3תכולת העבודותהבנת תהליכי העבודות והגדרה מפורטת ונכונה של העבודות הנדרשות יבטיחו מצב בו לא נותרו פעילויות שלא נכללו או שנותרו מחוץ לפרויקט. מניעה של מצב זה תתרום גם כן לחיסכון בעלויות הפרויקט.
4מניעת ליקויים ועבודות חוזרותתכנון נכון והנגשת מידע פרטני בזמן על פי הצורך, כמו כן ניהול ובקרה הכפופים לסטנדרטים שצוינו מראש יתרום משמעותית להורדת כמות הליקויים או הצורך בביצוע עבודות חוזרות.
5איכות וזמינות המידעמידע איכותי, מפורט כהלכה וזמין תמיד על פי הצורך לכל גורם המשתתף בתהליך יתרום רבות להצלחת הפרויקט.

איך רמת הארגון והפירוט יוצרת שליטה ורמת וודאות גבוהה בפרויקט?

פרויקט בניה, כמוהו ככל פרויקט אחר. או שמישהו מנהל אותו או שהפרויקט מנהל את עצמו ואת המעורבים בו.


פרויקט לא מנוהל, כזה שהפרויקט מתקדם מכוח הצורך של בעלי המקצוע לסיים את עבודתם ולהמשיך הלאה, לעולם יהיה פרויקט מבולגן, לא יעיל, מתסכל, בזבזני ואף מסוכן.


פרויקט המנוהל על פי עקרונות ניהול פרויקטים ומוכוון על ידי לוחות מסודרים, כלי עבודה נכונים, סדר מופתי וארגון חסר פשרות, לעולם יהיה פרויקט יעיל, נכון וקצר בהרבה מחברו הלא מנוהל.


מילת המפתח בניהול פרויקט מצוין היא שליטה. שליטה בכל פיסת מידע, בכל פעילות ולו הקטנה ביותר, בכל תהליך, בכל פרט ופרט בפרויקט.


רבים נוטים לחשוב שהם מכירים כל כך טוב את פרויקט הבניה שלהם עד כדי שהם יכולים לסמוך על זיכרונם ואינם צריכים לנהל לוחות כתובים.

מחשבה זו הוכחה כבר פעמים רבות כמחשבה הנובעת מחוסר רצון, זמן, חשק או הבנת התועלת שבניהול בכתב ולא מאמונה אמיתית של האדם כי יוכל לנהל פרויקט המכיל אלפי פרטי מידע רק מזכורו מבלי לנהל רישומים ותיעודים שוטפים.


ברור לכל בר דעת שניהול של לוח פעילויות מלא ומדויק יספק שליטה מלאה, רצופה ומקיפה למנהל הפרויקט לאורך כל שלבי הפרויקט, יאפשר לו בכל רגע נתון לקבל החלטות מושכלות באשר לכל דבר הקורה או עתיד לקרות בפרויקט וכתוצר יספק לו וודאות גבוהה מאד בפרויקט.


אין דרך אחרת לקבל שליטה מוחלטת ורמת וודאות מירבית אלא בניהול מלא, מאורגן ומסודר של כל פעילויות הפרויקט.

ווידאו- השוואה בין ניהול מקצועי לניהול חובבני

מה החשיבות של תהליך הניהול והבקרה היומיומי?

תכנון הפרויקט עוזר לנו ליצור מפת דרכים ברורה הכוללת כללים ברורים ותוצאה סופית נדרשת. שלב הניהול, המעקב והבקרה אשא מתבצע באופן יומיומי עוזר לנו לוודא באופן סדיר, עקבי ואחראי שתוכניתנו מתנהלת באופן תקני וכשר.


התרומה של הניהול היומיומי להצלחת הפרויקט היא אדירה, בלעדי הבקרה והמעקב היומיומי תחול החלדה שתתעצם לאורך הפרויקט.
הבקרה והמעקב הם הדופק והקצב של הפרויקט.

זו הדרך לעשות דברים נכון!

לסיכום, ניתן לומר בביטחון מלא שלוח הפעילויות הוא כלי חובה בכל פרויקט.

לוח הפעילויות עושה סדר בפרויקט, מארגן את כל הפעילויות, מנהל את התלות בין המשימות השונות ומאפשר לשנות סדרי פעולות בקלות במקרה של בעיה כזו או אחרת.

לוח הפעילויות הוא כלי מרכזי בחתירה למטרה של עמידה בלוח הזמנים, השגת חסכון כספי, שיפור איכות התאום והרמה המקצועית, מניעת ליקויים וכדומה.

ביסודות הבנייה אנחנו מרכזים את הפרויקט על גבי מערכת מידע, דרכה אנחנו מקפידים לאפשר גישה לכל הגורמים המעורבים בפרויקט, לדרוש מסגרת זמן מוסכמת לתגובה ולשתף את הלקוח באופן שקוף ומוחלט לאורך חיי הפרויקט.

מערכת ניהול המידע כוללת את תכנון וניהול הפרויקט, ספריית מידע לניהול בקרת איכות, תיעוד מלא של בקרות האיכות, תיעוד יומני העבודה, דוחות וכדומה.

תפריט ניווט