"אם היו לי 8 שעות לחטוב עץ, הייתי מקדיש 6 שעות מתוכן להשחיז את הגרזן"

―אברהם לינקולן

8 דרכים לחסוך כסף בעלויות הבניה

הורד בחינם- מדריך מקוצר ‘8 דרכים לחסוך כסף בעלויות הבנייה’.

ערוך באופן מתומצת כאמצעי לחיסכון בעלויות הבנייה וככלי עזר להסתכלות נבונה יותר על מרכיבי הפרויקט ומוקדי השפעתו.

המדריך מועבר בחינם. מלא בבקשה את הטופס הבא, קישור להורדת המדריך ישלח לכתובת המייל שתצוין.


תפריט ניווט

ליקויים הנגרמים עקב תכנון לקוי

בתהליך תכנון הבניה, כמו גם בתהליך הבניה עצמו, מעורבים הרבה מתכננים.

אדריכל, מהנדס, מתכנן חשמל, אינסטלציה, יועץ קרקע, מודד, יועץ מיזוג, מעצב/ת פנים, אדריכל נוף, את חלקם אנו מחוייבים לשכור ואת חלקם לא.

כמו כן לחלקם השפעה על האחרים ולחלקם לא.

ליקויי תכנון הם ליקויים הנוצרים על ידי המתכננים השונים של הבית, ליקויים אלה יכולים להיות קלים וניתנים לפתרון בקלות, במהירות וללא עכבות, ליקויים אחרים יכולים להיות משמעותיים, קשים לתיקון או בלתי ניתנים לתיקון.


דוגמאות לליקויי תכנון בניה

טעות במידות המצוינות על גבי התוכנית, כיוון פתיחת דלתות, עובי קירות, טעויות בחישובי שטחים, גבהים וכד', כמו כן ישנן טעויות תכנוניות הקשורות בעמידה בדרישות הועדה לתכנון ובניה, כגון: גובהו הכולל של הבית, מרחקים מהשכנים ועוד שלל ליקויים אחרים.

ליקויי תכנון בניה / תכנון בית דוגמא 1:

קביעת עובי הבלוקים שישמשו לבניה מבלי להתחשב במרכיבים אחרים, דוגמא 1: דלתות היציאה מהסלון לגינה, הן בד"כ בעלות מפתח גדול, אם דלתות אלה הן דלתות כנף (נפתחות האחת על השנייה או כולן לתוך כיס), יחד עם רשתות ותריס, יידרש עובי בלוק גדול יותר משאר הבית. דוגמא 2: בבית בו יש כוונה להתקין תריסים חשמליים הנגללים לארגז תריס סמוי (כזה שלא בולט מהקיר פנימה או החוצה) ומפתחי החלונות גדולים ובמיוחד גבוהים, יידרש גם כן עובי קיר גדול יותר.

ליקויי תכנון בניה / תכנון בית דוגמא 2:

אדריכל הפרויקט או מעצב הפנים קיבל החלטה לשנות מיקום של כיור, בעקבות שינוי זה , גם הברז שינה מיקום, בגלל חוסר תיאום מחדש בין תוכנית האינסטלציה והחשמל.

קרה שהברז החדש מוקם כשבצידו השני של הקיר הפנימי ובאותו מיקום, ממוקם מפסק חשמל, מחיצת פנים היא בדרך כלל בעומק 10 ס"מ, האינטרפוץ (החלק של הברז הממוקם בתוך הקיר) שקוע עד לעומק של 7 ס"מ, מפסק החשמל מצידו השני של הקיר , שקוע בקיר בעומק של 4 ס"מ וכך חישוב פשוט מראה שהאינטרפוץ וקופסת החשמל בקיר קרובים מאד אחד לשני ולמעשה, בקרות תקלת מים באינטרפול, מייד יפגע מפסק החשמל וכך יהיו בידנו שתי בעיות שהיו יכולות להמנע בקלות.

ליקויי תכנון בניה / תכנון בית דוגמא 3:

בכל פעם שמדליקים את מכונת הכביסה והמייבש בו זמנית, קופץ החשמל בבית.

הסיבה ליקוי תכנוני של מערכת החשמל. המעגלים החשמליים לא מתוכננים נכון ועל המעגל הספציפי עליו יושבים מכונת הכביסה והמייבש יש עומס יתר הגורם לחצי אוטומט (ממ"ט)  המותקן בלוח החשמל לקפוץ, כמו כן יש לבדוק האם חצי האוטומט עצמו בנוי לעומס כזה, אם לא יש להחליפו בחצי אוטומט גדול יותר, שלישית, בקרות מקרה של עומס יתר על מעגל, על חצי האוטומט לקפוץ בלבד ולא על ממסר הפחת, ממסר הפחת משבית את החשמל כולו בבית ולא נועד למקרים כמו זה.

ליקויי תכנון בניה / תכנון בית דוגמא 4:

מזגנים- בהרבה מאוד מקרים התכנון מתבצע מאוחר מאוד, בהרבה מקרים אין תכנון כלל.

החליטו כבר בזמן בניית השלד , איפה ימוקמו מנועי ומאיידי המזגנים, בעזרת קבלן המיזוג, סמנו על הקירות את מיקומיהם והיו בטוחים שמיקום זה סופי, כך תבטיחו שלא יהיו טעויות בביצוע ההכנות , כמו כן , אל תדחו פעולה זו לשלבים שלאחר סיום השלד, אם תשכחו לבצע אותה בזמן, תאלצו לעשות הכנות אחרי שלב הטיח ובכך תפגעו בגימורי הבית.

ליקויי תכנון בניה / תכנון בית דוגמא 5:

תכנון החשמל לא הותאם לתוכנית הריהוט. הנקודות לא מוקמו בהתאם לתוכנית הריהוט, התוכנית לא עודכנה וכתוצאה יישום עבודות החשמל בוצע על פי התוכניות הלא מעודכנות וגרם לנזק, אי נוחות, תיקונים רבים והוצאות כספיות מיותרות.


לסיכום – כל תהליכי התכנון של הבית ותוכניות העבודה עוברות הלאה למבצעים. רשימת הליקויים יכולה להיות מאוד ארוכה, לכן חשוב לעבור ולבדוק את כשרות התוכניות והתאמתן.

תפריט ניווט